Sådan uddelegerer du kontorets drift og får mere tid til HR opgaverne

Alt for mange bruger tid på opgaver, som burde uddelegeres

Det er helt normalt, at virksomheder med 10 til 100 ansatte ikke har en decideret Office Manager, men i stedet for deler ansvaret blandt flere kollegaer. Det er her, hvor HR pludselig også er ansvarlig for frokostordningen og sommerfesten, salgschefen ansvarlig for kaffen og køleskabet, og hvor økonomichefen nogen gange har titel af handyman.

Selvom det måske er hyggeligt for økonomichefen at agere handyman, så er tiden sikkert bedre brugt på budgettering og afstemning af årsregnskabet. Den medarbejdergruppe der dog oftest er “udsat” for at skulle bruge sine arbejdsdag på opgaver, der ikke ligger 100% inden for deres almene jobbeskrivelser, er personen med HR ansvaret - det er derfor oftest HR, der tager initiativ til at få en Office Management Platform.

Kaos og praktiske tidsrøvere kan nemt elimineres

Det er meget få kontorer med over 10 personer, hvor det ikke giver mening at have en Office Management Platform.  Simpelthen fordi disse platforme er bygget til forudsætningen, at en eller flere medarbejdere skal kunne styre kontorets drift, samt at man skal kunne uddelegere ansvaret af visse opgaver som fx. vedligeholdelse af kontorets planter til en professionel.


En Office management platform hjælper med at sikre, at kontoret leverer en god oplevelse til jeres medarbejdere og sørger for, at I kan være en moderne hybrid arbejdsplads.


De små praktiske opgaver bliver automatiseret. Et godt eksempel er styringen af frokostordningen. Med en office management platform kan medarbejderne selv, på daglig basis, logge ind og melde til og fra, om de kommer på kontoret eller ej. På den måde får og betaler I kun for de kuverter, i skal bruge. Derved sparer I penge på frokostordningen og mindsker madspild.


Spar penge og tid med en Office Management Platform

Visse virksomheder benytter også muligheden for at trække de ikke bestilte kuverter fra i medarbejdernes betaling for frokost, hvilket øger antallet af tilmeldinger til frokostordningen og skaber fællesskab i pauserne. Dette kan kun lade sig gøre, når alt er digitaliseret.

Den rigtige Office Management Platform formår også at guide dig til, hvilke muligheder du har for at uddelegere og sætte services på abonnement. Eksempelvis ved at du i din årskalender har sommerfest som aktivitet, og at du direkte i platformen kan bestille en pakkeløsning hos et godkendt eventbureau ud fra dit budget eller blot sammensætte dit eget event ved at indhente tilbud på relevante services fra kvalitetsgodkendte leverandører via. platformens markedsplads. 

Skulle du derfor være endt som virksomhedens blæksprutte, eller oplever I det lidt kaotisk at styre kontorets praktiske opgaver. Så er det nok ved at være tid til at få en gratis office management platform som Officeguru, der gør, at du nemt kan løfte serviceniveauet på kontoret og samtidig spare tid og penge. Book en demonstration her og få en gennemgang, hvor du også kan få sparring til hvilke opgaver der nemmest kan uddelegeres til en leverandør.



Mere fra bloggen

Vil du have en demonstration af Officegurus gratis Office Management Platform?

Tak - vi vender tilbage snarrest 🏃
Ups! Noget ser forkert ud. Er alt udfyldt korrekt?